Soalan Lazim berkaitan
Hubungi Kami
Lot 36,
Jalan Universiti (Jalan Prof Diraja Ungku Aziz),
46200 Petaling Jaya, Selangor.
[ Peta Lokasi ]
Tel: 603-7841 3200
Faks: 603-7968 2222
Anda di sini
Dasar Kualiti
Program Perkhidmatan Farmasi telah menggubal dasar kualiti yang bersesuaian dengan matlamat organisasi.
Dasar kualiti Program Perkhidmatan Farmasi adalah dinamik. Ia akan dikemas kini dari semasa ke semasa untuk memastikan kesesuaiannya. Dasar ini akan dijelaskan kepada semua anggota Program Perkhidmatan Farmasi supaya mereka memahaminya dan dapat memberi perkhidmatan ke arah memenuhi kehendak dasar tersebut.
Dasar kualiti telah diwujudkan dengan mengambil kira perkara-perkara berikut:
a) Kesesuaiannya dengan tujuan dan halatuju strategik Program Perkhidmatan Farmasi;
b) Sebagai asas untuk mewujudkan dan menyemak objektif kualiti dan piagam pelanggan
c) Iltizam untuk mematuhi keperluan-keperluannya;
d) Keupayaan menambah baik secara berterusan;
Kenyataan Dasar Kualiti
Program Perkhidmatan Farmasi KKM komited memberi perkhidmatan yang berkualiti ke arah meningkatkan kesihatan rakyat berdasarkan keperluan undang-undang dan keperluan MS ISO 9001 bagi;
- Memenuhi keperluan dan jangkaan pelanggan dan pihak berkepentingan
- Usaha penambahbaikan kualiti secara berterusan
- Pewujudan sistem kawal selia yang cekap, telus dan berwibawa
- Kebolehcapaian kepada produk dan perkhidmatan farmaseutikal yang berkualiti*
- Mengurus sumber secara cekap dan optimum
- Melaksanakan pengurusan tenaga yang berkesan dan mampan
*Definisi kualiti yang diguna dalam SPK turut merujuk definisi high quality in healthcare seperti digariskan dalam dokumen National Policy for Quality in Healthcare (NPQH) 2022-2026, iaitu;
Definition for High quality in healthcare in the Malaysian context;
Providing high quality healthcare that is safe, timely, effective, equitable, efficient, people-centred and accessible (STEEEPA) which is innovative and responsive to the needs of the people and is delivered as a team, in a caring and professional manner in order to improve health outcomes and client experience.
Perubahan kenyataan Dasar Kualiti di atas telah diluluskan dalam Mesyuarat Kajian Semula Pengurusan (MKSP) Bil.1/2024 pada 25 April 2024. Hebahan kenyataan Dasar Kualiti ini telah dilaksanakan melalui memo dengan rujukan KKM.100-14/1/34 Jld 5 (51) bertarikh 22 Ogos 2024.
- 12958 bacaan