- Daftar Lesen (Manual)
- GARIS PANDUAN PEMBEKALAN UBAT KEPADA PESAKIT YANG DIDISCAJ MELALUI SURAT RUJUKAN BAGI MENERUSKAN RAWATAN DI FASILITI KESIHATAN KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA EDISI 2024
- Pembangunan Profesional Berterusan (CPD)
- PENCALONAN AHLI JAWATANKUASA EDITORIAL E-JURNAL INISIATIF KUALITI PROGRAM PERKHIDMATAN FARMASI, KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA BAGI SESI 2025 - 2027
- Panduan Permohonan Penyenaraian Awal Profesion Penolong Pegawai Farmasi/Juruteknologi Farmasi di Sektor Kerajaan dan Swasta dengan Bahagian Lembaga Farmasi Malaysia
Soalan Lazim berkaitan
Hubungi Kami
Lot 36,
Jalan Universiti (Jalan Prof Diraja Ungku Aziz),
46200 Petaling Jaya, Selangor.
[ Peta Lokasi ]
Tel: 603-7841 3200
Faks: 603-7968 2222
Anda di sini
Bolehkah tuntutan kepimpinan (contoh: No. 1) produk dibuat dalam iklan?
Tidak, penggunaan tuntutan kepimpinan bagi sesuatu produk adalah dilarang. Tinjauan yang bergantung pada data yang tidak disahkan, disebabkan oleh ketiadaan pengiktirafan oleh pihak berkuasa, tidak boleh dibenarkan. Selain itu, membuat tuntutan kepimpinan bagi sesuatu produk berupaya mencaci, menyangkal dan memperkecil-kecilkan imej produk pesaing sama ada secara langsung atau tidak langsung. Sila rujuk kepada Garis Panduan Kelulusan Pengiklanan Produk Ubat Berdaftar Perenggan 3.9 Mencaci, Menyangkal dan Memperkecil-kecil Pihak Lain dan No.19 Lampiran 7 (Senarai Contoh Superlatif/Hiperbola).